Markeninszenierung ◆ E.ON

Shining brand images close to the future

 

Task: Positive brand awareness

E.ON has been a main partner of the FESTIVAL OF LIGHTS since 2015 and was an exclusive presenter 2018-2020. The company uses the festival platform to emotionally charge its own brand with innovative impulses - and with enormous success. Every year, there were spectacular performances with great audience response, which were widely publicized via social networks and classic media. Everyone saw and experienced: E.ON is fully geared to the future.

 

Implementation: Power through strong ideas

In den ersten 3 Jahren präsentierte E.ON die vom FESTIVAL OF LIGHTS entwickelte Weltmeisterschaft „World Championship of Projection Mapping“. Die Spitzengruppe der internationalen Videokünstler traf sich in Berlin und setzte starke Ideen ins Licht – powered by E.ON.

Each time a thrilling competition ran until the decision on the last day of the festival. And as befits a top event, there was always a venue of superlatives: Brandenburg Gate , Berlin TV Tower and Berlin Cathedral .

2018 schnitt E.ON den Auftritt noch präziser auf die eigene Marke zu und präsentierte auf dem Berliner Fernsehturm einen eigenen europaweiten Award. Eine Art „Eurovision Video Contest“ unter dem Motto „Creating a better tomorrow“. Das besondere Credo des Wettbewerbs leitet sich direkt aus den Markenwerten von E.ON ab. 7 Künstler aus 7 europäischen Ländern, in denen E.ON aktiv ist, qualifizierten sich für das Finale und entwickelten ihre bildstarke Vision einer besseren Zukunft auf dem Fernsehturm. 3 Millionen Zuschauer waren live dabei. Das Projekt generierte eine Reichweite mit mehr als 6 Millionen Kontakten. Und für alle sichtbar strahlte hoch über Berlin das E.ON-Markenlogo.

In 2019, E.ON invited 14 artists from all 14 countries in which the company operates to take part in a European street art contest. Under the motto "Free Your Energy," a unique mix of street art ideas was created, digitized and projected onto the Hotel de Rome on Bebelplatz as a visually stunning show. The audience could vote online for their favorite. The contest was framed by a 5-minute 3D videomapping show that wrapped the motto "Free Your Energy" in a rousing story.

Das E.ON-Logo war während des gesamten Festivals markant auf dem Hotel de Rome und den Projektionstowern zu sehen. Velotaxis mit E.ON Branding und ein fahrender LED-Screen mit E.ON-Spot fuhren im gesamten Festivalzeitraum an allen Illuminationen vorbei und erzielten hohe Wahrnehmungswerte bei den über 3 Mio. Besuchern.

 

Success: An ideal combination

Press spokesman Thomsen-Bendixen explains E.ON's long-standing involvement with the following statement: "E.ON has been using the festival as a brand platform for years to position its brand. Because the E.ON brand, like the festival, stands for new ideas. Both complement and strengthen each other ideally.

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